بلاگ آموزشی

پخش انواع کلاه ایمنی با بالاترین کیفیت

انواع کلاه ایمنی

کلاه ایمنی

طبق جدید ترین آمار سالانه دو میلیون  جراحت و آسیب به سر شامل وارد می شود که شکستگی های جمجمه و فک و صورت در میان کارگران رخ می دهد، یعنی در هر ۲۶ثانیه یک مورد که از این تعداد ۳۰۰هزار نفر دچار مشکلات جدی و آسیب های مغزی شدید شده، ۹۹هزار نفر دچار مصدومیت شدید می شوند و ۵۶هزار نفر نیز جان شان را از دست می دهند. این آمار گرفته شده از کشور آمریکا می باشد. همیشه آسیب هایی که می تواند باعث صدمات جانی شود،کارگران و افرادی که در کارگاه های مختلف و محیط کار مشغول به کار هستند را تهدید می کند.

برخی از این آسیب ها ضرباتی است که ممکن به سر کاربر وارد شود و حتی منجر به مرگ او شود.به همین علت استفاده از لوازم ایمنی برای مراقبت از سر شما،به خصوص استفاده از کلاه ایمنی ضروری می باشد.درضمن استفاده از کلاه ایمنی باعث محافظت از صورت شما نیز می شود.با استفاده از کلاه ایمنی از سر کاربر در مقابل پرتاب شدن اشیا به سمت سر و برخورد سر به قطعات و یا مشکلات موجود در کار،محافظت می کند.

کلاه ایمنی

چه زمانی باید از کلاه ایمنی استفاده کنیم؟

در زمان هایی که احتمال افتادن اشیا از بالا و  اصابت آنها با سر وجود داشته باشد و یا اینکه احتمال برخورد سر با موانعی در محیط کار باشد و نیز زمانی که کارگر در نزدیک قسمت های که برق دارند کار می کند، استفاده از یک کلاه ایمنی و حفاظت از سر الزامی است. همچنین مهندسان شاغل در حوزه نظام مهندسی ساختمان به جهت رفت و آمد در فضاهای کارگاهی باید از لوازم ایمنی حداکثر استفاده کنند ، کلاه ایمنی یکی از همین تجهیزات می باشد.

کلاه ایمنی

انواع کلاه های ایمنی:

دسته اول(Class A) :

این نوع کلاه ها برای مصارف عمومی استفاده می شوند. کلاه های ایمنی  Class A در مقابل ضربه مقاومت و محافظت خوبی دارند اما در برابر جریانات الکتریکی درجه مقاومتشان شان پایین است. از این گروه کلاه ها بیشتر در عملیات معادن، ساختمان سازی، کارخانجات و صنایع مشابه استفاده می شود.

دسته دوم(Class B) :

این نوع کلاه ها برای افرادی پیشنهاد می شود که در محل هایی با جریانات الکتریکی بالا کار می کنند. کلاه های ایمنی Class B در مقابل ضربات ناشی از سقوط اشیا، شوک الکتریکی ولتاژ بالا و سوختگی مقاوم اند.

دسته سوم(Class C) :

کلاه های ایمنی Class C وزن سبکی دارند و برای محافظت های محدود توصیه می شوند. این نوع کلاه ایمنی، سر کارکنان را در برابر ضربات ناشی از اصابت با اشیای ثابت محافظت می کنند اما در برابر سقوط اشیا و یا شوک الکتریکی مقاومتی ندارند.

کلاه ایمنی

رنگ ها در انتخاب کلاه های ایمنی

تقسیک بندی دیگر بر اساس رتبه کاربر در کارگاه و بر اساس رنگ کلاه می باشد.این مدل دسته بندی در تمام کارگاه های ساختمانی و عمرانی یکسان می باشد.

کلاه ایمنی سفید مخصوص مدیران،مهندسان و مدیران ارشد در کارگاه ها می باشد.

کلاه زرد رنگ برای کارگران مورد استفاده قرار می گیرد و پرکاربردترین کلاه ایمنی در کارگاه ها می باشد.

کلاه ایمنی سبز رنگ،برای کارکنان خدمات فنی و مسئولین ایمنی در کارگاه ها مورد استفاده فرار می گیرد.

کارگران در قسمت تعمیرات،برق کاران و اپراتورهای فنی از کلاه ایمنی آبی رنگ استفاده می کنند.

کلاه ایمنی قرمز رنگ مخصوص آتش نشانان می باشد.

جوشکاران و کارگران، کلاه ایمنی به رنگ قهوه ای استفاده می کنند.

رنگ دیگر کلاه ایمنی در کارگاه ها،خاکستری است که برای مراجعه کنندگان و مهمانان کارگاه استفاده می شود.

در کنار تمام این توضیحات،دو رنگ زرد و سفید در کارگاه ها متداول می باشند.

کلاه ایمنی

کلاه ایمنی باید دارای چه شرایطی باشد :

  • باید در مقابل اصابت با اشیاء مقاوم باشد.
  •  باید توانایی جذب آسیب ها را داشته باشد و آنها را به سر فرد منتقل نکند.
  •  باید ضد آب و ضد حریق باشد.
  •  باید دارای بند ها و تسمه هایی در درون کلاه باشند که فاصله این بند ها از جدار داخلی کلاه از ۱ تا ۱۴/۱ اینچ ( ۱۸/۳ تا ۵۴/۲ سانتی متر) باشد.

کلاه ایمنی

خرید انواع کلاه ایمنی در گروه امین دوخت

گروه“امین دوخت”ارائه کننده انواع کلاه های ایمنی با مناسب ترین قیمت به شکل عمده از درب کارخانه می باشد و با قیمت ارزان هم به خریداران در سراسر کشور ارسال می کند.گروه “امین دوخت”می تواند در خرید کلاه های ایمنی موردنظر شما مشتریان عزیز همراهی کند و همچنین برای مشاوره در خرید نیز می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

کلاه ایمنی

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.