بلاگ آموزشی

خرید پارچه نومکس ضد حریق مرغوب در سراسر کشور

خرید پارچه نومکس ضد حریق: نومکس نام تجاری یک پارچه نسوز، ضد حرارت و ضد حریق ساخته شده توسط شرکت دوپانت است. به لحاظ فنی پارچه نومکس ترکیبی از پلیمر پلی آمید آروماتیک می باشد. مثل کولار، پارچه نومکس بسیار مقاوم و بسیار سبک می باشد و در صنایع هوافضا کاربرد های زیادی دارد از جمله استفاده در مقاوم سازی تیغه های بال های هلیکوپتر یا در باله های دم هواپیما.

خرید پارچه نومکس ضد حریق

پارچه نومکس در مقابل حرارت مستقیم جمع شدگی بسیار کمی از خود دارد. پارچه نومکس کاربردهای زیادی از قبیل ساخت لباس، دستکش های محافظ، لباس ایمنی ، بالاکلاوا، شلوار، زیرپوش ضد ذوب. ولی نومکس همچنان که برای ساختن لباس های ایمنی و ضد آتش مفید می باشد، به خاطر ساختار مولکولی نومکس می توان برای عایق کاری تجهیزات الکتریکی، موتور ها و ژنراتورها و ترانسفورماتور استفاده نمود.

اجزای تشکیل دهنده و خصوصیات پارچه نومکس

  • آروماتیک : به معنی این می باشد که مولکول های نومکس بر روی حلقه های متصل از اتم ها سوار می شند تا به جای ساختار پلیمری شاخه ای.
  • پلی آمید : به این معنی است که مولکول های زیادی به یک زنجیره متصل می باشند، در شیمی “پلی” به معنی بسیار است از این رو پلی آمید به معنای “آمید های بسیار” می باشد.
  • پلیمر: یک اصطلاح مناسب برای پلاستیک می باشد این معمولا به معنی مولکول های بزرگ و غول پیکر که از تعداد زیادی “پلی” ساخته شده از تکرار یک واحد به نام “مونومر” است.
خرید پارچه نومکس ضد حریق

به طور خلاصه آنچه که ما در مورد نومکس داریم، یک پارچه ی مرغوب ساخته شده توسط بشر که مونومرهای حلقه مثل آن ها را به زنجیره های سر سخت و صفت و طولانی تبدیل می کنند تا بتوانند الیاف بسیار قوی ایجاد کنند (فشرده بودن ساختمان ملکولی الیاف سبب پایداری در برابر حرارت می شود). اگر ما مولکول های نومکس را بشکنیم به چهار عنصر تمیز به نام های هیدروژن کربن، اکسیژن و نیتروژن میرسیم.

چرا پارچه نومکس ضد آتش است ؟

نقطه ذوب پارچه نومکس ۳۷۰ درجه سانتی گراد، درجه حرارتی که پارچه به اتو می چسبد ۳۰۰ درجه سانتی گراد می باشد از این رو مقاومت حرارتی آن بسیار بالا می باشد. همچنین مقاومت شیمیایی آن نیز بسیار بالا است. (در این مورد نخ تفلون تنها الیافی است که از نومکس بهتر است) و اسیدها و قلیایی ها هیچ گونه اثری روی آن نمیگذارند.

کاربرد های پارچه نومکس

از کاربرد های مهم دیگر پارچه نومکس می‌ شود در بهره گیری به عنوان کیسه‌ های فیلتر صنعتی نام برد، کیسه نومکس کیسه‌ ای با فیلتراسیون گرد و غبار با درجه حرارت بالا می باشد کاربرد عمده این نوع فیلترها سیستم‌های غبارگیر با سایندگی بسیار بالا، کارخانه‌ های آسفالت‌ سازی، کوره دود در کارخانه سیمان، کوره دود در کارخانه ذوب فلزات، کوره‌های قوس الکتریکی، خشک‌ کن‌های با دمای بالا، کوره‌ های کوپل و کاربرد های شیمیایی با دمای بالا می باشد.

خرید پارچه نومکس ضد حریق

مزیت های استفاده از پارچه نومکس

دو خصوصیت اساسی نومکس آن را بهترین گزینه برای بهره گیری در لباس های راننده های ماشین مسابقه ای کرده است، اگر چه ممکن وقتی شعله ی آتش به صورت مستقیم به سمت آن بگیرید بسوزد اما به محض اینکه شعله آتش را خاموش میکنید آتش پارچه خاموش می شود و منبع آتش گسترش پیدا نمیکند، به عبارت دیگر پارچه نومکس ذاتا ضد حریق می باشد و اگر هر چقدر پارچه نومکس ضخیم تر باشد امکان آتش گرفتن آن به مراتب کمتر و کمتر می شود به این معنا که زمان میبرد تا آتش به کل لباسی از جنس پارچه نومکس سرایت کند.

خرید پارچه نومکس ضد حریق مرغوب در سراسر کشور

خرید پارچه نومکس ضد حریق: گروه تولیدی امین دوخت با چندین سال سابقه در فروش انواع پارچه نسوز و انواع پارچه لباس کار آماده عفه عمده این محصولات به مصرف کنندگان آن ها در سراسر کشور می باشد. گروه ما در تلاش است تمام محصولات خود را با بالاترین کیفیت و با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه کند. سفارشات شما در کم ترین زمان ممکن به سراسر کشور ارسال خواهد شد. جهت خرید پارچه نومکس ضد حریق مرغوب در سراسر کشور و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

خرید پارچه نومکس ضد حریق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.