بلاگ آموزشی

مرکزخرید لباس ضد حریق آتش نشانی

لباس ضد حریق

لباس ضد حریق مناسب

بعد از سپری کردن دوره ی آموزشی آتش نشان‌ها، از بااهمیت ترین موارد در این کار، لباس مناسب و مطمئن است. ماموریت آتش نشانان تنها اتفای حریق نیست و ممکن است شرایط دشوار دیگری هم به وجود بیاید که آتش نشان‌ها مجبور باشند به آن رسیدگی کنند و عملیات نجات را انجام بدهند. به همین علت لباس‌های آتش نشان‌ها انواع گوناگونی دارند که هر کدام مناسب شرایطی مخصوصی است. باید جنس و طراحی این لباس‌ها به صورتی باشد که آتش نشان صدمه ای نبیند و همچنین عمر و تداوم این لباس ها هم باید زیاد باشد، به خاطر استفاده از پارچه‌های مخصوص در این لباس‌ها، قیمت لباس‌های آتش نشانی بالا است که هر سازمانی برای تهیه این لباس‌ها بودجه‌ای در نظر می‌گیرد و بهتر است از نظر اقتصادی هم  باصرفه باشند.
لباس ضد حریق

ویژگی لباس آتش نشانی

لباس آتش نشانی اکثرا از جنس کولار و نومکس ساخته می شود، پارچه نومکس مقاوم بالایی در برابر شعله و حرارت دارد. اما کولار انعطاف پذیری و جریان هوا را به همراه دارد. کولار سبک، پایدار، انعطاف پذیر است و در محل های مختلفی کاربرد دارد. ازجمله این محل ها می توان به خودروها و لباس های ورزشی ورزشکاران المپیک و وسایل نقلیه اشاره کرد. نومکس بعنوان عایقی برای آتش می باشد، از این نوع مواد در ساخت لباس های ارتشی، لباس کارگران صنعتی و در کامیون های آتش نشانی کارایی دارد.

لباس ضد حریق

انواع لباس آتش نشانی

چند نمونه از لباس آتش نشانی:
  • لباس عملیاتی مبارزه با حریق
  • لباس عملیاتی تماس با آتش
  • لباس آتش نشانی بولدوز
  • لباس آتش نشانی پرومکس
  • لباس آتش نشانی Novotex
  • لباس آتش نشانی ایرانی
  • لباس آلومینیومی آتش نشانی Tacconi
  • لبای آتش نشانی آلومینیومی  ISOTEMP

لباس ضد حریق

جنس  لباس ضد حریق

یکی از موادی که در ساخت لباس ضد حریق استفاده می شود آزبست (پنبه نسوزASBEST) می باشد که ایستادگی زیادی در برابر آتش دارد. آزبست ترکیبی از سیلیکات های معدنی مانند سیلیکات منگنز و سیلیکات آهن با ترکیبات پیچیده الیافی و کریستالی می باشد.لایه خارجی و محافظ روی لباس نسوز از نوع کولار آلومینیومی است و این خاصیت آئینه بودن آن پرتوها و تشعشعات حرارتی را منعکس و حرارت را جذب نمی نماید.

لباس ضد حریق

مشخصات فرد استفاده کننده از لباس ضد حریق

آتش نشان باید دوره های آموزشی را گذرانده باشند و پس از حرفه ای شدن از آن استفاده کنند.

لباس زیر فرد استفاده کننده نبایید پلاستیکی باشد و باید از جنس عایق مثل نخ باشد.

تا جایی که ممکن است از لباس ضد حریق در فضای باز استفاده شود.

هرگاه لباس ضد حریق در عملیات پاره شد باید سریعاً محل را ترک و لباس را تعویض کرد.

لباس های ضد حریق از  لحاظ شکل به ۲ شکل دو تکه و یک تکه وجود دارند که بلوز برخی از مدلهای آنها دارای محلی برای بستن دستگاه تنفسی هوای فشرده می باشند.لباس های نسوزی که در آتش نشانی استفاده می شوند، اکثراً شامل بلوز، شلوار ، دستکش، چکمه و کلاه با نقاب شیشه ای ضخیم می باشد.

لباس ضد حریق

روش ورود به محل حریق با لباس ضد حریق

برای خنک شدن فرد آتش نشان با لباس ضد حریق نباید از آب استفاده کرد، زیرا بر اثر حرارت آب بخار و از طریق درزهای لباس وارد لباس می شود. ولی می توان به روش مهپاش برای خنک کردن محیط و مسیر ورود آتش نشان استفاده نمود.به علت عدم دید کافی و آشنایی با محل نباید با لباس نسوز وارد فضای بسته گشت . در عملیات باید ۲ نفر لباس ضد حریق پوشیده تا اگر برای نفر اول مشکلی پیش آمد نفر دوم او را کمک کند.لباسهای ضد حریق باید بعد از انجام هر عملیات مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز با آب و موا شوینده شسته شده و خشک گردد. از سالم بودن لباس اطمینان حاصل و آن را در جای مخصوص قرار داده و برای عملیات بعدی آماده نگه می داریم.

لباس ضد حریق

خرید لباس ضد حریق آتش نشانی

برای خرید لباس آتش نشانی ضد حریق و  دیدن دیگر مدل های لباس آتش نشانی می توانید به فروشگاه امین دوخت رفته و یا برای مشاوره گرفتن با کارشناسان گروه “امین دوخت” تماس بگیرید. کارشناسان ما به همه ی سوالات شما مشتریان عزیز در مورد خرید لباس آتش نشانی پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.